Tuesday 28 June 2011

UTUSAN: Mubarak ikrar bantu BN

KUALA LUMPUR 28 Jun - Majlis Bekas Wakil Rakyat Malaysia (Mubarak) berjanji memberikan sokongan penuh dan memainkan peranan bagi memastikan kemenangan Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya akan datang.
Presidennya, Datuk Seri Abdul Aziz Rahman (gambar) berkata, sokongan itu telah pun dilafazkan melalui ikrar yang dibuat ahli-ahlinya pada Mesyuarat Agung Mubarak di Sabah 6 Mei lalu dan disampaikan kepada Datuk Seri Najib Tun Razak pada perjumpaan Ahli Majlis Tertinggi Mubarak dengan Perdana Menteri di bangunan Parlimen hari ini.
Menurutnya, langkah pertama yang telah diambil adalah pengumpulan data bagi membolehkan Mubarak mengkaji bagaimana ia boleh memainkan peranan dalam memastikan kemenangan BN.
"Kami bekerjasama dengan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) di setiap kawasan Parlimen yang dirasakan perlu. Ia disusuli dengan program pemukiman pada 14, 15 dan 16 Julai ini di Melaka bagi meninjau landskap politik semasa di seluruh peringkat negeri.
"Selepas itu kita akan membuat satu dokumen gerak kerja yang mengandungi pelan tindakan untuk dilaksanakan dalam masa terdekat," katanya pada sidang akhbar di lobi Parlimen selepas pertemuan tersebut di sini hari ini.

0 comments:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites